Eğer nefs veya kalp hayvani eğilimler hesabına isyan koparsa, onu ram etmek zor olur. İnsanı kendiliğinden nefsin belasından sadece ölüm hakkında düşünceler(ölümü düşünmek) kurtara bilir. Kalbini ölüm hakkında düşüncelerle okşayan insan
onu durdurur, ram eder. İnsan ölümü hatırlamalı, ömrün sona yetəcəyi hakkında düşünmeli, bu günkü gücüne uymamalıdır. Herhangi bir şekilde dikkatini ölüme götüren insan kalb rahatlığı elde edebilir. Bu alanda örnekler çoktur. Her birimiz pratikte böyle örneklerle karşılaşıyoruz. Örneğin, dikkatimiz bir işe içeren zaman bir faktör dikkatimizi bu işten ayıra bilir. Nefs beklenmedik ram olur. Böyle bir hal dünyevi işlerde de gerçekleşir. Kalbin ram olmağı için ise en iyi araç ölümü hatırlamaktır. İnsan yakında dünyadan köçeceği konusunda daima düşünmelidir. Ölüm fikri insanı asi haletden uzaklaştırır, kalp huzur bulur.
Ölümü düşünmek ve hatırlamak ALLAHI hatırlamak demektir.Zira ondan geldik ona döneceğiz. Döneceğimiz yeri kalmayacağımız yere tercih etmeyelim.Kalpler ALLAHI zikr etmekle huzur bulur (Rad 28) ayeti de bunu göstermektedir.
onu durdurur, ram eder. İnsan ölümü hatırlamalı, ömrün sona yetəcəyi hakkında düşünmeli, bu günkü gücüne uymamalıdır. Herhangi bir şekilde dikkatini ölüme götüren insan kalb rahatlığı elde edebilir. Bu alanda örnekler çoktur. Her birimiz pratikte böyle örneklerle karşılaşıyoruz. Örneğin, dikkatimiz bir işe içeren zaman bir faktör dikkatimizi bu işten ayıra bilir. Nefs beklenmedik ram olur. Böyle bir hal dünyevi işlerde de gerçekleşir. Kalbin ram olmağı için ise en iyi araç ölümü hatırlamaktır. İnsan yakında dünyadan köçeceği konusunda daima düşünmelidir. Ölüm fikri insanı asi haletden uzaklaştırır, kalp huzur bulur.
Ölümü düşünmek ve hatırlamak ALLAHI hatırlamak demektir.Zira ondan geldik ona döneceğiz. Döneceğimiz yeri kalmayacağımız yere tercih etmeyelim.Kalpler ALLAHI zikr etmekle huzur bulur (Rad 28) ayeti de bunu göstermektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder