Nisa 24 ayeti muta(müvakkati nikah)hakkındadır.

BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE.
Bilindiği gibi Şia ile Ehli sünnetin ihtilaflarından birisi de muta nikahı hakkındadır. Şia ile Ehli sünnet bu nikahın Rasulullah s.a.a zamanında olduğu konusunda ittifak etmiştir. ihtilaf noktası ise bu nikahın yasaklanıp yasaklanmadığı. şöyle ki, ehli sünnet bu nikahı Rasulullahın s.a.a nehy ettiğini söylüyor, Şia ise bu nikahı Rasulullahın s.a.a değil 2-ci arap kralı Ömer b. Hattabın yasakladığını, onun yasağının ise bir anlamı olmadığı, helali haram kılamayacağı için bu nikahın helal ve caiz olduğunu söylüyor. Şia muta nikahı hakkında hem Kurandan ve hemde hadislerden deliller sunmaktadır. Kurandan sunduğumuz delil “muta ayeti” dediğimiz Nisa suresinin 24-cü ayetidir. biz bu ayet ile muta nikahının kast edildiğini söylüyoruz, ehli sünnetten bazıları ise buna itiraz ediyorlar. biz bu yazımızda bu itirazları ele almayacağız, ve ya bunlara cevap vermeyeceğiz. bu yazımızda sadece ehli sünnetin kendi tefsircilerinden birinin bu ayetin tefsirinde söyledilerini aktaracağız.
resimde görüğünüz ehli sünnet alimi Kurtubinin “el-Camiul Ahkam” adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
وقال الجمهور : المراد نكاح المتعة الذي كان في صدر الإسلام . وقرأ ابن عباس وأبي وابن جبير فما استمتعتم به منهن إلى أجل مسمى فآتوهن أجورهن
Cumhur der ki: Bundan kasıt İslamın ilk dönemlerinde uygulanan mut’a nikahıdır. ibni Abbas, Ubey ve ibni Cübeyr ise, ayet-i kerimenin bu bölümünü şöylece okumuşlardır: “O halde onlardan hangisi ile belli bir süreye kadar faydalandı İseniz, ondan dolayı onlara mehirlerini veriniz”
görüldüğü gibi Kurtubi bu ayet ile kast edilenin muta nikahı olduğunu söylemek ile kalmıyor bu konuda icma olduğunu söylüyor. yani bu ayetten muradın muta nikahı olduğunu söyleyen sadece Şia değildir, aksine ehli Sünnetin kendi cumhuru bile bunu söylüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder