Ümmetimin alimleri Beni İsrailin Peygamberi gibidir hadisi

BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE.
İnsanlar arasında hadis olarak bilinen ve meşhur olan sözlerden birisi de Nebi s.a.a’e nispet edilen “ümmetimin alimleri beni israil peygamberleri gibidir” sözüdür. oysa bu söz ne İslami (Şii) ve ne de sünni hiç bir kaynak hadis kitabında rivayet edilmemiş, sonradan ortaya çıkmış bir ssözdür. bunun hiç bir kaynağı, hiç bir senedi mevcut değildir. bundan dolayı hem İslam (Şia) alimleri ve hem de sünni alimler bu sözün uydurma olduğunu beyan etmiştirler. şimdi hem şii ve hem de sünni alimlerin
bu rivayet hakkındaki sözlerini sizlerle paylaşacağım.
1. şia muhaddisler: bunun sufi kaynaklı uydurmalardan olduğunu söylen şii hadisçilerden birisi “Vesailuş Şia” kitabının sahibi Şeyh Hürr el-Amuli r.a’dır. o kendisinin “Fevaid et-Tusiyye” adlı kitabında bu uydurma rivayet hakkında diyor ki:
alimler-hurrul amulialimler-hurrul amuli1
resimde gördüğünüz Şeyh Hürr el-Amuli r.a’ın “Fevaid et-Tusiyye” adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
فائدة ( 85 ) حديث علماء أمتي كأنبياء بني إسرائيل
85-ci Faide: “ümmetimin alimleri beni İsrail peygamberleri gibidir” rivayeti.
لا‌ يحضرني‌ ‌إن‌ أحدا ‌من‌ محدثينا رواه‌ ‌في‌ ‌شيء‌ ‌من‌ الكتب‌ المعتمدة ‌نعم‌ نقله‌ ‌بعض‌ المتأخرين‌ ‌من‌ علمائنا ‌في‌ ‌غير‌ كتب‌ الحديث‌ و كأنه‌ ‌من‌ روايات‌ العامة ‌أو‌ موضوعاتهم‌ ليجعلوه‌ وسيلة ‌إلي‌ الاستغناء بالعلماء ‌عن‌ الأئمة عليهم‌ السّلام‌ و لأنه‌ يناسب‌ طريقتهم‌ فقد افرطوا ‌في‌ تعظيم‌ علمائهم‌ ‌مع‌ علمهم‌ بفسق‌ أكثرهم‌، و اعتقادهم‌ فيهم‌ ‌لا‌ تقصر ‌عن‌ اعتقاد الإمامية ‌في‌ أئمتهم‌ ‌بل‌ ربما زاد ‌عليه‌ ‌کما‌ يظهر لمن‌ خالطهم‌ ‌أو‌ تأمل‌ كتبهم‌ و ‌کما‌ دل‌ ‌عليه‌ الحديث‌ ‌ألذي‌ رواه‌ الطبرسي‌ ‌في‌ الاحتجاج‌ ‌عن‌ العسكري‌ ‌عليه‌ السّلام‌ ‌في‌ التقليد و ‌هو‌ طويل‌ و لأنهم‌ يعتقدون‌ ‌إن‌ العلماء يغنون‌ ‌عن‌ الامام‌ ‌کما‌ أشار ‌إليه‌ القاضي‌ ‌عبد‌ الجبار ‌في‌ المغني‌ و هم‌ يطلقون‌ ‌علي‌ علمائهم‌ لفظ الأئمة و ‌علي‌ كثير منهم‌ لفظ الامام‌ ‌کما‌ ‌في‌ كتب‌ رجالهم‌ و ‌غيره‌ ‌من‌ كتبهم‌ و يحتمل‌ كونه‌ ‌من‌ روايات‌ الصوفية ‌أو‌ موضوعاتهم‌ لإرادة إثبات‌ ‌ما يدعونه‌ ‌من‌ الكشف‌ و ‌ما يترتب‌ ‌عليه‌ ‌من‌ المفاسد ‌الّتي‌ ‌ليس‌ ‌هذا‌ محل‌ ذكرها
muhaddislerimizden her hangi birisinin itimad olunan hadis kitaplarında bu konuda rivayet ettiği her hangi bir şeye rastlamadım. evet, amme (sünni) rivayetlerinden ve uydurmalarından olmasına rağmen müteahhirun alimlerimizden bazıları bunu hadis sahasına girmeyen kaynaklarda rivayet etmişlerdir. Onlar (sünniler) bu rivayetleri Ehli Beyt imamları a.s’a gereksinim olmadığına bir vesile edinmişlerdir. Çünkü bu rivayetler ayrıca onların metodlarıyla da uyum göstermektedir. Birçoğunun fasık olduğunu bilmelerine rağmen kendi bilginlerine saygı göstermede işi ifrata vardırmışlardır. Onların bilginlerin hakkındaki inançlarının imamiyye’nin imamları hakkındaki inançlarından aşağı kalır tarafı bulunmamaktadır. Hatta ara sıra daha fazla olduğu görülür. Nitekim onlarla düşüp kalkan veya kaleme aldıkları eserleri üzerinde düşünen kimse bunu görür. Tabersi’nin “el-İhticac” adlı eserinde el-Askeri (imam Hasanı el-Askeri a.s)‘dan taklid hakkında rivayet ettiği hadiste buna delalet etmektedir. Hadis uzundur. Onlar, alimlerinin imam’a ihtiyacının olmadığına inanmaktadırlar. Nitekim Kadı Abdülcebbar “el-Muğni” adlı eserinde buna işaret etmiştir. Onlar da bilginleri hakkında imamlar sözcüğünü kullanmaktadırlar. Rical kaynaklarında olsun diğer eserlerinde olsun birçoğu hakkında imam sözcüğünü kullanırlar. Bunun sufî rivayetlerinden veya uydurmalarından olması muhtemeldir. Çünkü iddia ettikleri keşf ve bunun bozuk sonuçlarının ispatı için bu rivayeti uydurmuş olabilirlar. Keşfin bozuk sonuçlarını zikr etmek konumuza uygun düşmemektedir.
2. sünni muhaddisler: sünnilerden ibni Hacer, Daremi, ez-Zerkeşi ve daha peç koç hadis alimi bunun uydurma olduğunu söylemiştirler. ben aşağıda son dönem hadis alimlerinden el-Elbani’nin bu rivayet hakkındaki sözlerini vermekle yetineceğim.
alimler-albanialimler-albani1
resimde gördüğünüz el-Elbani’nin “Silsiletu ahadisus daife vel mevdua” adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
“علماء أمتي كأنبياء بني إسرائيل”
ümmetimin alimleri beni israil peygamberleri gibidir.
لا أصل له. باتفاق العلماء، وهو مما يستدل به القاديانية الضالة على بقاء النبوة بعده صلى الله عليه وسلم، ولوصح لكان حجة عليهم كما يظهر بقليل من التأمل
ulemanın ittifakı ile bu sözün aslı yoktur. ve Kadiyaniler kendi sapıklıklarından olan Nebi s.a.a’den sonra nübüvvet iddalarına bunu delil göstermiştirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder