10 Aralık 2021 Cuma

İmam Sadık"tan dokuz tavsiye


Bir kişi İmam Cafer Sadık'tan (as) ona nasihat vermesini rica ediyor.
İmam şöyle der:"Dokuz meseleye uymayı sana tavsiye ediyorum.Bunlar sadece senin için değil, Allah'ın yolunda olmayı dileyen herkes için yararlıdır. Allah'tan isteğim şudur ki, sana da bu talimatlara uymak kudretini versin.

Önerilerimden üçü güzellik ve ahlak hakkında, üçü sabır ve azimli olmak üzere, üçü de bilim ve eğitim ile ilgili. Bu konular hakkında dikkatli ol ve onları görmezden gelme!



İşte ahlakı zenginleştirmek ve ruhunuzu arıtmak için tavsiyelerim:Birincisi, kalbin istemeyen besini yemekten sakın; bu insanda cehalet ve aptallık yaratır.

İkinci olarak, aç olmadığınızda yememeye özen gösterin.
Üçüncü olarak, her zaman helal gıda yiyin ve yendiğinde Allahın adı ile başlayarak("bismillah" olarak) yiyin.
Peygamber'in çok yemekden sakındırdığını bu hadisi hiçbir zaman unutma: "İnsanın doldurduğu bir kap onun için mideden daha zararlı olamaz". Yediğin zaman mideni üç bölüme böl. Bir bölümü yemek için, bir bölümü içecek için ayır, bir kısmı ise nefes almak için boş bırak.

Sabır ve azim için üç tavsiyem:
Birincisi, kimse sana: "Birce kelime küfür etsen, ondan bin kat fazlasını sana diyeceğim" söylese, sen cevabında de: "Eğer sen bana on defa kötü söz desen de, tek kelime kötü cevap vermeyeceğim".

İkincisi, kimse sana küfretse ona de ki: "Eğer benim hakkımda dediklerin doğruysa, Allah'tan isteğim şudur ki, beni affetsin ve günahımdan geçsin. Eğer dediklerin yalansa, Allah'tan diliyorum ki, seni bağışlasın ".

Üçüncüsü, sana kim kötü söz ve küfür vadesi verirse ( seni sövmekle tehtit ederse), sen ona nasihat ve saygı vadesi ver (yani onu doğru yola yönelteceğini ve ona saygı göstereceğini söyle) ".

Son olarak, bilim ve eğitimle ilgili üç tavsiyem vardır:
Öncelikle bilmediğinizi bilim insanlarına sor. Ancak, sorun yaratma ve onları test etme amacı ile bunu yapma.
İkincisi, hiçbir çalışmada sadece kendi düşüncene uyma (başkalarıyla maslahat et), hep ihtiyata riayet et.
Üçüncüsü, bilmediğin konuda veya haksız yere fetva vermekten öyle çekin ki, sanki vahşi kaplandan kaçıyorsun. Cemaatin yararından ve ziyanindan dolayı kendisini köprü yapma.
Sonra Imam adama buyurdu: "Sana nasihat edip borcumu verdim. Şimdi ise git, çünkü benim ibadet zamanım. Ben kendi zamanımı boşa harcamak istemiyorum. Hidayete tabi olanlara Allah'ın selamı ve bereketi olsun ".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder