1 Ocak 2019 Salı

Kendini cemaat imamlığına layık görmeyen büyük alim.

Büyük hadis alimi Şeyh Abbas Kummi(şii hadis alimi) alçakgönüllülüğü ve sadeliği ile ünlüydü. Ramazan ayında her kes Meşheddeki Gevherşad camisinde cemaat namazında ona taklit etmek istediklerini söylüyor.


Şeyh Kummi başlangıçta bu işe sorumluluk yönünden itiraz eder ama halkın aşırı isteği üzerine mecbur kabul eder.

Camide imamlık etmeye başladıkdan on gün bile geçmeden camiye gelenlerin sayısı birkaç kez arttı. Çevredeki mahallelerden insanlar Şeyh Kummin'in namazlarına katılmak için hareket etmeye başlar. Ancak büyük alim aniden namazda imamlık etmeği reddetti ve tekrar cemaate geri dönmedi.

Birisi Şeyhden bu eylemin nedenini soruyor. Alim şöyle cevaplıyor: "Son kez namaz kıldırdığım zaman, insanların tekbir sesleri çok yüksekten geliyordu. Bunun böyle oluşu beni çok gururlandırdı. . Pek çok insan benim imamlığımda namaz kılmak için geliyordu.Fakat aniden bu sırada kalbimde Riya olduğunu fark ettim. Dualarımın ALLAH rızası için olmadığını, kendi rızamdan dolayı olduğunu anladım. Bu yüzden kendimi imam olmaya layık görmüyorum. ”

Dipnot :
[Rza Mukhtari, "Simaye ferzanegan ", s.144].

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder