8 Ocak 2019 Salı

Kuran ve Ehli Beyt-ayrılmaz emanetler-1

Hz. Muhammed (as) 'ın vafet etmesi konusunda  hatırlanması gereken mevzulardan biri de Hz. Peygamber'in millete vasiyetidir.. Hz. Peygamber'in (as) ölümüyle vahy kapısı kapandı. Ancak, insanların hata yapmalarını önlemek için iki yol açıkladı: Kuran ve Ahli-Beyt. Şu anda ALLAH ile doğrudan iletişimden mahrum kaldığımız, her düşünceyi,  yaptığımız her eylemi incelememiz ve bu iki kriter ile değerlendirmemiz gerekiyor.

Hadiste ne söyleniyor tekrar bakalım.


Peygamber öz vasiyyetini sakaleyn(iki ağır emanet) olarak ilan etti. Dini metinlerde gerisin-geri vurgulanan ve bazıları tarafından tahrif edilen hadiste asılolarak şöyle deniyor: "İçinize iki tane ağır (kıymetli )emanet bırakıyorum: Allah'ın Kitabı ve itretim (nesilim)." Bunlara bağlanırsanız, zelalete düşmeyeceksiniz. Bu ikisi kevser havuzuna ulaşana kadar bir birinden asla ayrılmayacaklar. ”

Peygamber (sav) bu hadisleri defalarca dile getirmiştir; Son hac ziyaretinde, hadisi  yüz bin insanın karşısında en az üç mekanda tekrar ettiğ  bilinmektedir. Bu husus hadisin önemini arttırmaktadır. Mütevatür haddinde olan bu hadis 20 sahabi tarafından nakl edilmiştir . Hadisin anlatıcıları arasında, Ehli-Beytin arkadaşlarıyla birlikte zıt cephede yer alan Abdullah ibn Zubayr, Abdurrahman bin Ovf, Abdullah bin Ömer ve Abu Hureyra gibi şahsların da isimleri dar.

Neden Kur'anla birlikte Ehli beyt?

Hz. Muhammed (as) 'ın Kur'an ile birlikte Ehli Beyti vasiyyet etmesi tesadüf değildir. Her ne kadar Kuran en önemli ve birincil bilgi kaynağı olsa da, dini törenlerin temellerini ilk alan olmasına rağmen hala önyargı ve tarafsızlık konusudur. Her ne kadar Kuran'ın anlamı çarpıtılmamışsa ve ALLAH, Kıyamet gününe kadar ayetlerin çarpıtılmasına izin vermeyeceğini garanti eder (bkz. Hicret 9).

Bununla birlikte, tarih boyunca, Kur'an'ın büyük oranda suistimal edildiğine ve yanlış yorumlandığına tanık olduk. İmam Ali (as) zamanında Kurani Kerimi mızraklara takarak kendi batıl maksatları için maşaya çevirmiş Müaviye ile sülh imzalandıktan sonra Hariciler İmam Aliye (as) karşı kiyam etdi.

Hazreti Ali (as), amcasını, sadık yoldaşını , Kur'an'ın yorumunda uzman olan Abdullah İbn Abbas'ı Hariciler ile konuşmak için göndermiştir. Bu noktada İbn Abbasa söyledi ki, onlarla Kuran esasında tartışma yapma.Çünkü Kuran ayetlerini kendi istedikleri gibi yorumlayacaklar,


"Onlarla Kuran esasında tartışma. Bunun nedeni, Kuranda  tevil,tefsir,zahir ve batın gibi yorumlar var. Birini  sen söyleyeceksin, onlar da bir şey söyleyecek. Onlara sünnete dayalı bir kanıt getir. Çünkü onlar Sünnet'ten kaçmanın bir yolunu asla bulamayacaklar. ”(Nehcül Belağa 77 mektup).

Birinci kısım;Devamı var

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder