29 Aralık 2019 Pazar

Nasibiler ve “Garanik” iftirası.

BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM -HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE.

Bundan sonra… Selman Rüşdi adlı melun ve onun kaleme almış olduğu “Şeytan ayetleri” adlı kitap çok meşhurdur, o bu kitabı yazınca müslümanlar kendisine itiraz etmiş, gösteriler düzenlemiştirler. rahmetli imam Seyyid Humeyni r.a bu kitapta Efendimiz s.a.a hakkındaki çirkin iftira ve iddalardan dolayı yazar yani Selman Rüşdi hakkında ölüm fetvası vermiştir. ve bunun sonucunda Selman Rüşdi denen melun İngilterede saklanmak zorunda kalmıştır. ancak Selman Rüşdi’nin
yaptığından daha kötü olanı ise bu konuya kaynaklığı tüm dünya tarafından İslami bir mezhep olarak tanınan nasibilerin yapmış olmasıdır. zira bu iftira nasibilerin kaynaklarında yer almaktadır. bu çalışmamızda inşaAllah bu iftiranın yer aldığı nasibi kaynaklarından bazılarını sizlere sunacağız.


resimde gördüğünüz nasibi ve sünnilerin “Kurandan sonra en güvenilir kitap” olarak gördükleri “Sahihi Buhari”dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:


حَدَّثَنَا أَبُو مَعْمَرٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ حَدَّثَنَا أَيُّوبُ عَنْ عِكْرِمَةَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ سَجَدَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالنَّجْمِ وَسَجَدَ مَعَهُ الْمُسْلِمُونَ وَالْمُشْرِكُونَ وَالْجِنُّ وَالْإِنْسُ

…İkrime ibni Abbas r.a’dan şöyle rivayet etti: “Nebi s.a.a Necm suresi’nde secde etti ve O’nunla birlikte müslümanlar, müşrikler, bütün cinn ve ins de secde ettiler”


bu hadisten sonra Buhari konu hakkında Abdullah b. Mesud r.a’dan başka bir hadis rivayet etmektedir:


حَدَّثَنَا نَصْرُ بْنُ عَلِيٍّ أَخْبَرَنِي أَبُو أَحْمَدَ حَدَّثَنَا إِسْرَائِيلُ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ عَنْ الْأَسْوَدِ بْنِ يَزِيدَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ أَوَّلُ سُورَةٍ أُنْزِلَتْ فِيهَا سَجْدَةٌ وَالنَّجْمِ قَالَ فَسَجَدَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَسَجَدَ مَنْ خَلْفَهُ إِلَّا رَجُلًا رَأَيْتُهُ أَخَذَ كَفًّا مِنْ تُرَابٍ فَسَجَدَ عَلَيْهِ فَرَأَيْتُهُ بَعْدَ ذَلِكَ قُتِلَ كَافِرًا وَهُوَ أُمَيَّةُ بْنُ خَلَفٍ

…Esved b. Yezid Abdullah b. Mes’ud r.a’dan şöyle rivayet etti: “içinde secde ayeti inen ilk sure Necm suresi’dir, demiştir. Rasulullah s.a.a bu sureyi okuduğunda secde etti, O’nunla beraber arkasında bulunan kimseler de secde ettiler. Yalnız bir adam secde etmedi. Ben onu bir avuç toprak alıp da onun üzerine secde ettiğini gördüm. Bu hadiseden sonra ben o adamı Bedir’de kafir olarak öldürülmüş gördüm. O, Umeyye ibnu Haleftir”



Buhari’nin ibni Abbas r.a’a isnad ettiği ilk hadisi Müslim de kendi kitabında rivayet etmiştir, bkz: Müslim, “es-Sahih”, Mescidler kitabı, hadis 576


eğer bazıları “burada Şeytan’ın Rasulullah s.a.a’e “bunlar şanı yüce putlardır ki, şefaat edecekleri umulur” telik ettiğine ve o yüzden secde edildiğine dar bir ibare yoktur” şeklinde itiraz ederlerse cevaben derim ki, her iki hadisin de ifadesi gayet açıktır ve konu Garanik hadisesidir yoksa müşriklerin secde etmelerinin ne anlamı vardı ki? Nitekim nasibi alimlerinden ibni Battal da bunu “Sahihi Buhari” şerhinde onaylamıştır. Ama zaten bu konuda Taberani’nin rivayetinde tamamen açıktır, Taberani bu olayı şöyle rivayet etmektedir:


resimde gördüğünüz Taberani’nin “Mucem el-Kebir” adlı hadis kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:


حدثنا الحسين بن إسحاق التستري ، وعبدان بن أحمد ، قالا : ثنا يوسف بن حماد المعني ، ثنا أمية بن خالد ، ثنا شعبة ، عن أبي بشر ، عن سعيد بن جبير ، لا أعلمه إلا عن ابن عباس أن رسول الله صلى الله عليه وسلم : ” قرأ النجم فلما بلغ أفرأيتم اللات والعزى ومناة الثالثة الأخرى ألقى الشيطان على لسانه تلك الغرانيق العلى وشفاعتهن لترتجى فلما سجد سجد المسلمون والمشركون ، فأنزل الله عز وجل : وما أرسلنا من قبلك من رسول ولا نبي إلا إذا تمنى ألقى الشيطان إلى قوله : عذاب يوم عقيم يوم بدر

…Said b. Cübeyr ibni Abbas’dan şöyle rivayet etti: Rasulullah s.a.a Mekkede Necm suresini okuyordu. “Gördünüz mü Lat’ı ve Uzza’yı? ve üçüncü olan Menat’ı?” (Necm 19-20) ayetine varınca Şeytan Rasulullah s.a.a’e “bunlar şanı yüce putlardır ki, şefaat edecekleri umulur” sözlerini telkin etti. Mekke müşrikleri bunu Rasulullah s.a.a’den duyunca çok sevindiler. bu olay Rasulullah s.a.a’e ağır geldi ve bunun üzerine Allah şu ayeti indirdi: “Senden önce hiçbir resûl ve nebî göndermedik ki, bir şey temenni ettiği zaman, şeytan onun bu temennisine dair vesvese vermiş olmasın. Ama Allah, şeytanın vesvesesini giderir. Sonra Allah, âyetlerini sağlamlaştırır. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.” (Hacc 52)




Heysemi bu hadisi Taberni’den naklen rivayet ettikten sonra diyor ki:


رواه البزار والطبراني وزاد إلى قوله‏:‏ ‏{‏عذاب يوم عقيم‏}‏ يوم بدر‏.‏ ورجالهما رجال الصحيح

Bezzar ve Taberani rivayet etmiştirler… ve ricalleri “Sahih”in ricalleridir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder