İbn Hazm ve Ehli Beyt düşmanlığı Hakkında Birkaç Söz...
İbn Hazm ile İbn Teymiyye’yi herkesin çok iyi tanıması lazım. Özellikle onun bazı radikal çıkışları -ki bizce onlar gayet normal çıkışlardır- karşısında aldanan bazı arkadaşlarımız, bu ikisinin Emevî hanedanına yakınlıklarından ve İmam Ali ve Ehl-i Beyt hakkında olumsuz yaklaşımlarından her nedense pek haberdar değiller. İbn Hazm zaten İbn Teymiyye’nin en büyük fikir babalarından birisi. O yüzden bu iki kafadarın, Ali’nin fazileti hakkında rivâyet edilenhemen her hadisi peşinen inkar edecek kadar taraflı ve önyargılı olduklarını görürsünüz! Her ikisinin eserleri meydanda; dileyenler bakıp görebilirler. Onların bu tutumu Ehl-i Beyt’e ve Emevîlere olan mesafeleri konusunda bize önemli ipuçları veriyor. Elbette biz burada İbn Hazm ile İbn Teymiyye’nin “sapıklığı” hakkında söylenen ve yazılanlara değinecek değiliz. Bu tamamen ayrı bir konu; ancak biz onların sadece bazı düşüncelerine yer vereceğiz. İbn Hazm diyor ki: “Abdurrahmân b. Mülcem’in Ali’yi (r) te’vil ve ictihad sonucu, doğru yaptığını varsayarak öldürmüş olduğu konusunda bu ümmetten hiç kimsenin ihtilafı yok!!!”1 Sormak lâzım İbn Hazm’a: Sizin Ahzâb sûresinin 33. ayetinden haberiniz yok mu? Ali’yi sevmeyen, ona söven, ona kılıç çeken ve hatta onun yanında yer almayanlarla ilgili sahih hadislerden hiçbirini* görmediniz mi? Özellikle İbn Mülcem’in bu ümmetin en büyük eşkıyası olduğuna dair hadislerden de mi haberiniz yok!? Bütün bunları görmemek yada
görmezden gelmek bir ilim adamına yakışır mı?... “İbn Mülcem o büyük cinayeti ictihadı sonucu işledi.” derken hangi ayet ve hadisleri esas aldığını söyler misiniz? Ahzâb sûresinin 33. ayetiyle tertemiz olduğu tescil dilen, Allah'ın Peygamberi’nin (s.a.a) “Kur'ân / Hak ile Ali daima beraberdir!” buyurduğu** bir kimseyi öldürmeye hangi ayet yada hadis cevaz verir? Eserleriniz ortada. Dolayısıyla ictihadın ne demek olduğunu bilmeyecek kadar cahil değilsiniz. Buna göre, kendisine itaatin farz olduğu bir imamı öldürmek “ictihad” kılıfına nasıl sokulabilir? İbn Mülcem denen o haysiyetsizin ictihad edecek nesi var? Hadis-
1- el-Muhallâ: X, 482’den (=4300. htm) naklen el-Emînî, I, 323
* Bu hadisler için 88, 90~96 ve 97~99 nolu hadislerimize ve açıklamalarına
bk.
** 76 nolu Seqaleyn hadisi ile ilgili hükümlerin d şıkkına bk.
ler Ali’yi sevmeyeni Allah ve Rasûlü’nün de sevmediğini, ona çekilen kılıcın aslında Allah ve Rasulü’ne çekilmiş olduğunu açıkça ifade ediyor. “İctihad etti ama isabet edemedi!” diyerek böyle bir
adamın bir sevabı hak ettiğini nasıl ima edebiliyorsunuz!? “...bu ümmetten hiç kimsenin ihtilâfı yok!” diyerek adeta bu ümmetin ittifakından söz ediyorsunuz. Biz sizden, o var saydığınız ittifaka katılan alimlerin hepsinin isimlerini isteyerek sizi zora sokacak değiliz. Sizden sadece birkaçının adını istiyoruz; verebilecek misiniz!? Yoksa bu ittifaktan kasıt, İbn Mülcem’in torunlarının ve Emevîlerin ittifakı mı acaba! Hz. Ali’ye karşı kılıç çeken, onunla savaşan ve bu uğurda her tür yalan, hile ve entrikayı meşru sayan Muâviye, Amr ve azgın çetesi için “Onlar da müctehiddir ve hatalarına karşılık bir ecir almışlardır!” 1, İmam Ali’nin en yakın dostlarından, Yâsir ailesinin sadık emaneti Ammâr b. Yâsir’i katleden Ebül-Ğâdiye el-Cühenî hakkında da “O te’vilci ve müctehiddir; ancak ne var ki ictihadında hata ettiği için bir ecir / sevap almıştır!”2 diyorsunuz. Anlaşılan sizin
Ammâr ile ilgili hadislerden* de haberiniz yok! Diğer yandan Osman b. Affân’ın katilleri hakkında neden aynı tutumu sergilemiyorsunuz? “Osman’ı öldürebilmek için ictihada yer yok! Bu yüzden onun katilleri fâsıktır, mel’undur!!!”3 diyorsunuz. Söyler misiniz; neden Osman’ı öldürmek için ictihada yer ve mahal yok ta; Ali için, Ammâr için var!? İmam Ali’ye, Ehl-i Beyt’e ve onların en sadık dostlarına olan bu düşmanlığınızın sebebi ne? Neden Ali ile Ammâr’ın katillerini alkışlıyorsunuz da Osman’ın katillerine geldi mi lanetliyorsunuz? Halbuki Osman’ın katilleri yada bu işi ta başından organize edenler ashâbdan, hatta en ileri gelenlerinden!** Sizdeki bu Ümeyyeoğulları hayranlığı nereden geliyor acaba!?
1- el-Fisal: IV, 160, 161
2- el-Fisal: IV, 161 Çok ilginçtir, İbn Hacer el-Asqalânî de aynı kanaatte. bk.
el-İsâbe: IV, 151
* 154~162 nolu hadislerimize ve açıklamalarına bk.
3- el-Fisal: IV, 161 Abdulqâhir el-Bağdâdî (Usûl’üd-Dîn: 287 ) de aynı tutum
içinde.
** Bu konuda Sahâbenin Adaleti ve Ebû Hürayra adlı eserine bakınız.
Tertemiz olduğu vahiy ile tescil edilen, Allah ve Rasulü’nün en çok sevdiği1 birisini öldürmek sevap ta, sabıkalı Osman’ı öldürmek neden laneti icabettiriyor!!!? Yoksa sevap ve lanet dağıtmak sizin tekelinizde mi? Ayrıca İbn Hazm, “Şerif el-Murtazâ dışında İmâmiyye’nin tamamı, Kur'ân’da ziyâde ve noksanlık yapılarak tahrif edilmiş olduğuna inanıyor!”2, “İmâmiyye içinde, dokuz kadını nikah altına almaya cevaz verenler bile var!”3, “Râfizîler (yani İmâmiyye Şîası) çocuğun ve ana rahmindeki yavrunun imâmetini caiz görür!”4 diyor ve Abdullâh b. Sebe masalını gündeme sokarak "5" Ehl-i Beyt mensubu Müslümanlara çok ağır iftiralar atıyor! Ali’nin Allah'ın Rasûlü’nün (s.a.a) kardeşi olduğuna dair hadisleri, Hz. Ebûbekr’in hacc emirliğinden azledilmiş olduğunu* ... ve daha pekçok gerçeği inkar ediyor!
Not: Ibn Hazm ve Ibn Teymiyye Vehhabi(selefi salihin)fırkasının en önde fakihlerinden kabul ediliyor ve onların görüşlerine önem veriliyor. Nitekim konuşmalarında sürekli olarak İbn Teymiyyeye isnat ediyorlar.
4- Bu husus, Ali’nin faziletine dair sizin de sahih olduğunu kabul ettiğiniz
(el-Fisal: IV, 147-148) üç hadisten birisi olan “Râye” hadislerinde açıkça vurgulanıyor.
2- el-Fisal: IV, 182
3- el-Fisal: IV, 182
4- el-Fisal: IV, 110
5- el-Fisal: IV, 180 İbn Sebe’nin hayal mahsulü olduğuna dair bk. sh. 235
* Bunlara kitabımızın ilgili bölümlerinde yer verdik.(Nesainin-el-Hasâis Tercüme ve Şerhi)
Etiketler; #Ibn hazm, Ibn teymiyye,ibn hazm hangi mezhep,ibn hazm kadın,ibn hazm felsefesi
,ibn hazm dia,ibn hazm mezhebi,ibni hazm güzel sözleri,ibni hazm sevgi,ibni hazm ekşi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder