13 Şubat 2020 Perşembe

Hz.Ömer Kuranda recm ayeti olduğunu demişmi ?

Sahih Buhari -87- kitabül-muharibin min ehlil-küfri ve-riddeti 

(Küfr Ehlinden ve Dinden Dönenlerden İslam 'a Harb Açanlar Kitabı)
 (Hadisi bu babda bulamazsanız Buhari Hudud kitabına bakın. c 4.s 119)
Sahihi  Buharide Halife Ömerin dilinden Recm ayeti
Çoğu zaman İslamda recm cezasının olduğuna karşı çıkanlar olmuş fakat bazıları recm cezasının olduğunu savunmuştur. Kurani Kerimde geçmemesine rağmen hadislerde recm hakkında bilgiler var. Hatta bu bilgilerden bazıları hayvanların bile bir-birlerini recm ettiği kadar sapık hadislerdir. Ehli kitabın recm ettikleri de geçiyor
hadislerde. Bazı alimlere göre  recm ayetini vahy ile Peygambere nazil olmuş fakat daha sonra ayet kaldırılmış ama uygulaması durdurulmuş diyorlar. Delil olarak da nasih-mensuh(ayetin nesx edilmesi) meselesini ortaya koyuyorlar. Diyelim ki, nasih mensuh va. Fakat recm meselesi çok büyük bir olaydır. Eğer hüküm olarak baki kalıyorsa ayetin lafzi kaldırılmasının ne anlamı var ? Böyle bir mantıksız sebep olurmu ? Neden ayetin lafzının nesx edilmiş olduğu hakkında doğru düzgün bir açıklama yok.
Sırf recm ayetleri yüzünden İslamı insana değer veren ve  barışcıl bir din olarak görmeyenler de vardır. Hatta ayetleri keçinin yiyerek yok etmesi da başka bir konu.
Duymuşsunuzdur, Halife Ömerin recm ayeti hakkında rivayeti var. Nitekim o kendi hilafeti zamanında hutbe ederken recm ayetinin kuranda olduğunu , onu  okuduklarını ve uyguladıklarını söylemiştir. Bu hadis Sahihi Buharide geçer. 


Çok uzatmadan Buharide geçen rivayeti okuyalım.



6918 İbn Abbas radıyallahü anhüma şöyle demiştir: Ben Muhacirler'den birtakım adamlara Kur'an okutuyordum. Bunlardan biri Abdurrahman ibn Avf idi. Ben Omer'in yaptığı son haccında Mina'da Abdurrahman ibn Avf’in evinde bulunduğum sırada, Abdurrahman, Omer ibnu'l-Hattab'ın yanında imiş, oradan evine benim yanıma döndü de şöyle dedi: Eğer sen şu adamı göreydin muhakkak hayret ederdin: Bu gün Emîru'l-Mü'minîn'in yanına bir adam geldi ve:
— Ey Mü'minlerin Emîri! Fulan kişi hakkında ne düşünürsün: O kişi: Eğer Omer ölürse, ben muhakkak fulan kimseye (Talha ibn Ubeydillah'a) bey'at ederim. Vallahi Ebu Bekr'e yapılan bey'at istişaresiz, ansızın birdenbire yapılıp tamam oldu! diye konuşarak bir fitne çıkarmak istedi.
Omer bu sözü işitince çok öfkelendi. Sonra:
— Ben bu akşam üzeri Allah isterse insanların arasında ayağa kalkıp bir hutbe yapacağım da milletin mukadderatını gasbetmek isteyen bu adamları teşhîr ederek, bunların te'vîlatından insanları sakındıracağım! dedi,
Abdurrahman dedi ki: Ben de Omer'e:
— Ey Mü'minlerin Emîri! Böyle yapma! Çünkü hacc mevsimi insanların her türlüsünü ve şerr işlerinde sür'atli olanlarını bir araya toplar. Sen hutbe için ayağa kalkacağın zaman, bu kimseler sana yakın bir yerde olmakta diğer insanlara galebe ederler. Ben senin ayağa kalkar da bu konuda bir konuşma yaparsan, bu konuşmayı herbir uçurucunun senden alıp etrafa uçurmasından, onu belleyememeleri ve ma'nasını anlamamalarından ve o konuşmayı yakışmayacak birtakım yerlere koymalarından endîşe ederim. Onun için sen yavaş ol, Medine'ye dönünceye kadar sabret. Çünkü Medîne hicret ve sünnet yurdudur. Orada Suffa ehli ile, insanların eşrafı ile toplanıp söylemek istediğin şeyleri o topluluğa sağlam olarak söylersin, ilim ehli olanlar senin konuşmanı iyi belleyip anlarlar ve onu uygun yerlerine koyarlar (da fitneyi önlerler), dedim.
#İslamda recm-taşlanarak öldürme varmı?
Omer teklîfimi kabul edip:
— Dikkat et! Vallahi inşaallah Medîne'ye varıp ayağa kalkarak yapacağım ilk hutbemde bu mes'eleyi muhakkak konuşacağım! dedi,
İbn Abbas dedi ki: Bizler zu'l-hicce ayının sonunda Medîne'ye geldik. Cumua günü olunca güneş ortadan meylettiği zaman bizler mescide gidişte acele davrandık. Nihayet ben Saîd ibn Zeyd ibn Amr ibn Nufeyl'i, minberin köşesinin yanında oturmuş olarak bulup, onun etrafına oturdum. Benim dizim onun dizine dokunuyordu. Çok beklemedim, Omer ibnu'l-Hattab çıktı. Ben onun gelmekte olduğunu görünce Saîd ibn Zeyd ibn Amr ibni Nufeyl'e:
— Omer bu öğleden sonra öyle mühim bir konuşma yapacak ki, halîfe yapıldığı günden beri böyle bir konuşma yapmamıştı! dedim.
Saîd ibn Zeyd benim sözümü kabul etmedi ve:
— Omer'in şimdiye kadar bundan önce söylemediği bir konuşma yapacağını neden ümîd ettin ki! diye bunu uzak saydı.
Omer minber üzerine oturup müezzinler de ezanları okuyup sükut ettikleri zaman ayağa kalktı. Allah'a hamd ve layık olduğu yüce sıfatlarla övdükten sonra "Amma ba'du = Sözün bundan sonrasına gelince" deyip şunları söyledi:
— Ben sizlere, Allah'ın benim konuşmamı takdir etmiş olduğu bir konuşma yapacağım: Bilmiyorum, belki bu konuşmam, benim ecelimin önündedir (vefatım yaklaşmış olabilir)! Her kim bu konuşmamı akledip anlar ve onu iyi ezberler ise bineğinin ulaştırdığı her yerde bunu söyleyip yaysın. Akledip kavramıyacağından endîşe eden kimseye gelince, ben hiçbir kimseye benim üzerime yalan söylemesini halal etmiyorum.
#İslamda recm-taşlanarak öldürme varmı?
Şübhesiz ki, Allah, Muhammed'i hakk peygamber gönderdi ve O'na Kitab indirdi. Allah'ın indirdiği şeyler içinde Recm Ayeti de vardı. Bizler o ayeti okuduk, akledip anladık ve iyice ezberledik.
Bunun içindir ki, Rasulüllah recm etti, O'ndan sonra biz de recm ettik. Ben insanlara zaman uzayıp da bir sözcünün: "Biz Allah'ın Kitabı'nda recm ayetini bulmuyoruz" demesinden ve Allah'ın indirmiş olduğu bir farizayı terketmeleri suretiyle insanların sapıklığa düşmelerinden endîşe ediyorum. Recm, Allah'ın Kitabı'nda sabit bir haktır. Bu, erkeklerden ve kadınlardan evlenip de zina eden, zinası da beyyine ile yahut gebelik ile yahut da i'tiraf ile sabit olan kimselere uygulanır.
Sonra bizler Allah'ın Kitabı'ndan okumakta olduğumuz şeyler içinde: "Babalarınızdan yüz çevirmeyiniz! Şu muhakkaktır ki, sizin babalarınızdan yüz çevirmeniz (babalarınızdan başkalarına mensubluk iddia etmeniz) sizin küfrünüz, nankörlüğünüzdür -yahut: Sizin babalarınızdan yüz çevirmeniz, muhakkak sizin için bir küfürdür-!" sözleri de vardı!
Dikkat edin! Sonra Rasulüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şunu da buyurmuştur: "Sizler beni, Meryem oğlu İsa 'nın batıl üzere aşırı övülmesi gibi mübalağalı ve aşırı şekilde övmeyiniz. Sizler bana 'Allah'ın kulu ve Rasulü' deyiniz!"... 
Hadisin buraya kadarı recm ile ilgili Halife Ömerin hutbesidir. Hadisin metni açık olduğundan dolayı anlaşılmayacak bir şey yoktur.  Diğer bir hadisde ise  Halife Ömer şöyle der, Eğer insanların Ömer ALLAHIN kitabına ilaveler ediyor demesinden korkmasaydım  recm ayetini kitabullaha yazardım -der. *not

#İslamda recm-taşlanarak öldürme varmı?


Bu hadisden böyle anlaşılıyor ki, Halife Ömerden başkasının recmin olduğundan haberi yok. Hatta Halife Ömer ALLAH-dan değil halktan koktuğu için recmi Kurana ilave etmiyorum diyor. Recm hakkındakı rivayetler karışıktır. Dediğimiz gibi, ehli kitapla ilgili recm, iki maymun hakkında recm ve.s bu kabildendir. 


*not. Bu hadisler için bkz.[Buhârî, Hudud 31, 30, Mezâlim 19, Menâkibu'l-Ensar 46, Megâzi 21, İ'tisâm 16; Müslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, ( 823, 824); Tirmizî, Hudud 7, (1431); Ebu Dâvud, Hudud 23, (4418).] 


Etiketler.

#recmin islamda yerirecmin islamda yeri
#İslamda recm-taşlanarak öldürme varmı?
#recmin şartları
#islamda recmin yeri diyanet
#kuranda recmin ayeti hangisi
#kuranda recmin ayeti varmı
#recmin kelime anlamı
#recmi inkar
#recmetmek



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder